tisdag 20 oktober 2020

Brunsttider (3)



Här kommer platshjorten! I alla fall den jag misstänker innehar titeln. Som synes dinglar en del av racken löst på ena sidan. I alla fall ett ståtligt djur.






Allt förpackat i vackra omgivningar med tall och ek. Jag byter gärna in min ägandes trädgård...




 

Plötsligt kommer en tjur framåt. Har han sniffat upp människolukt i känsliga nosen? Möjligt, för strax därpå styrs kosan abrupt åt höger. Jag tackar mig själv för ha skruvat på all brännvidd tillgänglig. Enda nackdelen med de eleganta djuren är att de dröjer ett år till nästa fototillfälle.



2 kommentarer:

  1. vidunderligt Klas!Nr to med dens familie er min favoritt.Er det det samme dyret?

    På grunn av hornene?Den første som du sier har vært kansje i slagsmål eller..

    Ja en flott plass for dem å beite.Men jeg tror fremdeles du bor på en vakker plass med mangen vekster og blomster høyt opp i fjellet kansje :)

    Ha det fint Klas!

    SvaraRadera
  2. Skarpsynt av dig, Anita. Visst är det samma handjur på två översta. Förmodligen revirkamp, som du också misstänker. Önskar dock det vore fler fjäll där jag bor!
    Hilsener, Klas

    SvaraRadera