söndag 24 maj 2020

Blomprakt







Under innevarande årstid fotograferas blommor. Ofta i egna trädgården. Tänkte att den trenden - minus egna trädgården av förståeliga skäl - kan väl jag också hoppa på. Överst hämplingen, under den följer steglits. Maskrosorna känner t o m jag igen. Slåss mot dem varje gång gräsklipparen startas.





Nä, den här skulle jag verkligen inte önska i min trädgård. Det är säkert ömsesidigt. Men visst utgör skånskt kronvilt i likaså skånsk raps ett charmigt motiv?





Här en som i sig själv är en färgklick. Åtminstone med de benen. Blommorna är fina men kompetens för artbestämning hittas ingen härifrån...

3 kommentarer:

  1. Håper du er forsiktig med gressklipperen!!Må ikke komme borti noen av disse vakre skapningene..Men jeg tror de har flydd og løpt bort før du even får startet med bråket!hih hih Den Tornirisk og Stillits er vakre!Først så trodde jeg det var hunn og hann av Stillitsen men det var det ikke!Stillitsen er smuk!Det må være en hann da dette?Prøvde å google frem hunn fuglen men var bare de samme b ildene som kom frem!Jeg digger Stillitsen!Så beautiful :))

    Får en flott plass du bor på..Ai Ai ai må være en drøm!

    Veldig fine bilder i dag!


    Leser dagens nyheter.Tegell .Stakkers mann. Presset øker.

    Ha det fint Klas jeg er på jobben igjen og er der til fredag sukk !

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder!
    Steglitsen har vi på besök i trädgården vilket känns extra roligt. Inte för att man ska rata någon annan ;) utan mer för att det inte är varje år den kommer på besök :)

    SvaraRadera