tisdag 29 oktober 2019

Tuffa förhållanden


Överraskades av stort oväder i skogen igår.
Först regnade det rejält. Sen blev det än värre. Därefter började det hagla... Ingen hit, precis.
Särskilt inte som jag mesta tiden hade en brunstande, vit dovhjort i sökaren och inte vågade flytta mig från vägen jag stod på.






Hjorten hörde kameran arbeta men verkade inte exakt kunna pinpointa var dess ägare uppehöll sig. Hur som helst, En blöt bild. Men den första från årets dovhjortsbegivenhet. Den kan duga så länge.

4 kommentarer:

  1. En härlig bild Klas. Jag såg rester från hagelskuren i morse, det var 2 minus men det var alldeles tyst i skogen.

    SvaraRadera
  2. Tack.
    Hmmm, har också varit ute om morgonen utan minsta napp. Beteenden ändras.
    Personligen tycker jag det är rätt bra, faktiskt. Svårt med de där tidiga sessionerna.
    Klas

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt! Kör du frihand eller monopod där i skogen? Tänker ljuset bör inte vara det bästa - räcker det att dra upp iso eller behöver du stöd? Skall själv ut söndagmorgon så får vi se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Martin.
      Kär nästan alltid monopod i skogarna. Oavsett vilken övrig utrustning som brukas. Med skakreducering på kameran är skakningsoskärpa nästan aldrig ett problem. Isotalet kan jag dra upp till 4000-6000 och jag underexponerar minst 1/3-steg.
      Lycka till imorgon!
      / Klas

      Radera