måndag 9 september 2019

Försiktighet av godo


Det var tomt i tornet så jag närmade mig med försiktighet.
Varför? Jo, för att inte skrämma bort eventuella sittande fåglar. Inte sällan är där något att fånga med kameran.
Den här gången undvek jag fjärde trappsteget ovanifrån. Det som gnäller till när man trampar på det.
Nu är jag uppe, tittar åt vänster. Inställningar klara. Och se! Något stort kastar sig ut från torrakan...





Känns direkt att här flyger en havsörn bort. Med ett ögonkast bakåt, för säkerhets skull.






Ung havsörn. Hur ung är något för expertisen. Trevligt att dessa fåglar verkar trivas väl runt sjön.

3 kommentarer:

  1. Ahh.... snyggt snyggt. Vilket av tornen? Har fått för mig att de mest är i bortre hörnet av sjön, längst från gömslet (om det nu är den sjön). Men såklart, rent logiskt, är de över hela sjön...

    SvaraRadera
  2. Tack.
    Almentornet. Bra även för ägretter.
    Hälsningar,
    Klas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har sällan varit där. Skall kanske lägga lite mer tid där. Ägretterna har jag inte sett alls där, så det får bli ett mål också att bocka av. Tack!

      Radera