fredag 27 april 2018

Rätt tid




Jag har svårt att se mig mätt på vissa fotoobjekt. Därför fotograferas de under alla årstider vid alla tänkbara klockslag i alla upptänkliga miljöer. Betraktar det som en ynnest att få följa t ex gråhäger under hela året.

När jag ibland går igenom förra årets bildarkiv kom senast ett foto fram som jag tänker visa här. Några minuter i sju kvällstid sista veckan i september faller mörkret snabbt. Solens sista strålar lyser upp motivet och lägger allt annat i mer eller mindre skugga. Texturer modelleras fram, färger mättas i det ultravarma ljuset.






Kort sagt en utmärkt tid att fotografera djur.
Ser fram mot hösten och det skriver jag innan sommaren ens börjat...

1 kommentar:

  1. Ja-Hva er det med herren!!?høsten allerede??Det må være en grunn til slik hast..det må være lyset så klart!
    Foresten fint bilde av Gråhegren:)))..Den har forduftet hos meg og fins nå i byen..håper den kommer snart tilbake til mine kalde ensomme vann:))
    Ha en strålende solskinnsøndag:))

    SvaraRadera