måndag 30 april 2018

Omtvistad skönhet?






Harar är spännande, tycker jag. Frun avskyr dem. Kanske de flesta har sin uppfattning nånstans i mitten av skalan?







Ingen kan beskylla dem för feghet, ordstävet till trots. Här är vi redan rätt nära varandra.







Haren kom sakta skuttande längs stigen vid ån. Då och då stannade den upp, luktade på intressanta saker. Jag står på en låg plattform och fotograferar djuret i princip rakt nedåt. Tror inte jag upptäcktes men helt säker kan ingen vara på den punkten. De är ju så snabba och tror sig veta att de i nödfall kan springa ifrån alla faror.

2 kommentarer:

  1. Tja, skönhet och skönhet?...därom tvista de lärde...och även du och frun. Men, intressanta tycker jag dock att de är, jössarna...och lite roliga. Uppsynen hos den siste talar nog för att du är upptäckt, tror jag:)

    SvaraRadera
  2. Jeg likte og den siste!
    Ha det fint!

    Anita

    SvaraRadera