söndag 1 januari 2017

Tystnad



Personligen är jag inte så mycket för nyårsfirandet med raketer och kastade bomber. Djuren i stallet gillar det inte alls och mina hundar har alltid plågats svårt. Nu har krevaderna lagt sig, tystnad istället tassat in. Då vill jag visa en bild som för mig signalerar stum rymd, endast då och då avbruten av skarvars låga gläfsande.







Uppe i tornet härskade friden, bara vindens susande testade örat. Sen eftermiddag i december och dagslevande djuren börjar komma till ro. Från skarvarnas träd lyfter en individ, på väg mot okänt uudrag.

1 kommentar:

  1. Vi firar inte med raketer heller vi har ju för den delen en tokig hund som gillar raketer .Min man jobbade 12 timmars dag igår likaså idag så firandet blev på soffan för min del .Snygg bild på skarvarna !

    SvaraRadera