lördag 17 november 2012

En skogens lilla gåta?



Först ber jag om ursäkt för den bildmässigt  låga kvalitén. Långt, långt där framme såg jag något litet utföra små rörelser på vägen och av ren nyfikenhet slängde jag iväg ett par skott för att i lugn och ro hemma kolla vad för slags djur det var, tänkte jag. Genom telet trodde jag att det nog är bondkatt. Nu har  jag begrundat den  här bilden under ett par dagar och, tja, visst liknar ansiktet en katts - djuret höll  på att kalasa på något så det är blod över hela trynet -  men svansen är ju rävens. Eller hur? Så vad tror läsekretsen? Någon som sett något liknande?

2 kommentarer:

  1. Nog är det en katt, blandras troligen ....

    SvaraRadera
  2. Katt för min femma också - tycker dessutom att svansen inte helt är rävens - lite för tjock hela vägen för det.... i alla fall om jag tänker på de rävar jag sett.

    SvaraRadera