tisdag 3 april 2012

Turistifierat?



Böljande vågor, prunkande grönska, öppna ängar milt sluttande ner mot sjösidan. Bilden innehåller en del material man förväntar sig i turistbroschyren. Men den fräsande bränningen i bildens mitt berättar oxå om hårt väder och hägern med sitt förhistoriskt gälla läte vittnar om vildare tider. Jag kommer ihåg att när bilden togs rådde storm och sjösidan var enda trygga stället mot nerfallande träd! Framåtlutad stretar man sig fram och hunden var förankrad med karbinhake i bältet! Om fågeln var tyst eller skrek minns jag inte inte; allt ljud sugs upp av stormens elaka rytande. En dag att minnas, minsann.

1 kommentar:

  1. Sagolik... en bild man kan betrakta lääänge och njuta läääänge :) Gillar den jättemycket!
    Mina paddor hotfulla? Jag som trodde att det var kärleksdans ;)

    I morse minus tre, just nu över plus tre... det verkar bli en fin vårdag.

    Önskar Dig en fin vårdag
    Halina

    SvaraRadera