söndag 22 april 2012

04 :33, rapsfält och vithind


Det finns många små vägar där jag bor. Även i åkrarna. Bekväm som den verkar vara, utnyttjar hinden situationen så gott den förmår. När jag tänker efter har nog många av mina fotografier skapats med någon väg eller stig som bildmässig bakgrund. Jag och djuren är här på samma våglängd. Varför slåss mot grenar och jordhålor om man istället tryggt tar sig fram på bönders och skogsarbetares livsverk? Bilden ovan togs i allra första gryningsljuset och jo, jag tror att hinden faktiskt äter av rapsväxten.

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Gillar kontrasten mellan rapsåkern och den "mörka" skogen, traktor-spåren ger ett djup som jag tycker är läckert..bra fotat! Rapsväxten kan dom säkert äta av, den innehåller väll näringsrika ämnen/fetter.. ;) Som sagt, suverän bild! Ska länka till din blogg ;)
    //Edwin

    SvaraRadera
  2. Tack för din trevliga kommentar. Ja, kan de bara smälta maten är den säkert näringsrik. Har vid något tillfälle sett en vithjort - hanen - käka raps som godis, åtminstone den hade stark mage.

    SvaraRadera
  3. Riktigt läcker bild, bra djup och fina färger. Tycker de små fläckarna av himmel i bakgrunden ger bilden det lilla extra. Bra jobbat!
    // Sander

    SvaraRadera