onsdag 20 april 2011

Nå, vad hände sedan?





Jo, efter råbocken kom i full karriär vildsvinsgalten, visserligen bara en 2-årsyngling utan betar. Men på detta avstånd en imponerande gestalt. Stannade upp, fixerade mig. När slutaren spelade tog den till sjappen i zig-zagmönster, van att bli jagad som den är. I mitt område har vildsvinen hårt beskattats senare år, en jägare t.om. försäkrade att inga alls var kvar. Tji fick han. Jag tycker att dessa djur som ursprungligen funnits här före människan har all rätt att existera, även om jag sympatiserar med landägarnas klagomål på grisarnas vandalisering. Här kan ju våra skattepengar få komma in med rimlig ersättning.

2 kommentarer:

  1. Glad att du i alla fall tog till dig mitt önskemål om fler bilder på fotografen.

    Hoppas ni har det bra i vårsolen! Kramar från huvudstaden.

    SvaraRadera
  2. Ja,ja din humor utvecklas ju sakta men säkert för vart decennium som går!

    SvaraRadera