tisdag 16 april 2024

Vitstjärnig blåhake !



From som lammet satt den och sjöng från vassröet. Jag frågade ett par äldre kolleger om den varit där länge. Fick svaret att den alltid sitter där ! Exemplariskt beteende, m a o.






Titta på stjärten, under täckarna. Så sober kombination med resten av fågelns färger.






Det blåste ordentligt och den hade fullt sjå med att hänga kvar.  Spelade fotografiskt mindre roll eftersom resten av färgpaletten då istället visades upp. Kanske någon med mig var ovetande om denna färgprakt ?
 

2 kommentarer:

  1. En fantastiskt vacker fågel, Grattis till den fångsten !
    Jag har sett den ett par gånger när den passerat tomten på väg norrut tror jag, men det är alldeles för sällan.
    /Lasse

    SvaraRadera
  2. Härligt Klas, en vacker fågel. Jag får kanske åka och hälsa på den.

    SvaraRadera