torsdag 23 november 2023

Dunklet som omger oss


 

Vi är i motsatsernas tid. Å ena sidan kan fåtalet fina vinterdagar ge bilder som på enkelbeckasinen ovan, sent på väg söderut till vinterkvarteren där.






Å den andra kan dagarna karaktäriseras som ett slags förlängda nätter.  I mitt Skåne. Några bilder på en honfärgad blå kärrhök visar klart vad jag pratar om.







Gråsiskan träffar jag bara på under skånsk vinter. Kanske den gillar dunklet, kanske den bara uppskattar ett gott snack. Alla bilderna från senaste veckan.





1 kommentar:

  1. Dunkelt var det här men vi fick stora lass med det vita så träden är nedtyngda av snö . Vid fågelmatningen är det full fart med talgoxe,pilfink, koltrast , nötskrika mm med andra ord min man har fullt upp till alla måltider att förse dom med mat . Jag tycker det är trevligt att se alla 50 eller hur många dom är ,kram Nette

    SvaraRadera