måndag 11 september 2023

Till sist : Intryck från kronviltsbrunsten




Äääsch ! 

Klimatförändring eller ej men så här långt in i september har vi haft högsommartemperaturer. Gissar att hettan gör alla dåsiga, djur som människor. I alla fall har jag hittills påträffat en (sic!) enda fotograf. Tidigare år har parkeringen mestadels varit fullbelagd.






Så hjortarna har mest legat ner i gräset, i alla fall under sena eftermiddagar - kvällstid som är mina tider. Häromkvällen fick jag i alla fall möten med något mer aktiva djur, hyggligt nära. Men i brinnande motljus. Inget att göra något åt, bara att skjuta och glädjas över vad man får.






 


Stora hjordar, jag räknade från nittiotalet djur till över hundra. De största tjurarna fjorton till sextontaggare. Och lite action på slutet fick jag se. Inte det sämsta fototillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar