fredag 18 augusti 2023

Tornfalk !




Ett par tornfalkar på ängarna har på senare tid förgyllt kameratid för mig. Ungfågel, antar jag. Eftersom den inte alls är rädd för människan - åtminstone så länge den sistnämnde sitter kvar i sin bil.





Från stolpen håller de god uppsikt över vägen. Insekter av alla slag står på menyn. Här har falken just mumsat i sig vad naturen bjuder på.






Tillbaka till stolpen och inne i bilen lutar jag mig bort för att komma innanför MFD. Jo, om sådana saker roar er så syns min bil i falkögat...
 

2 kommentarer:

  1. Otroligt fint. Din R7 levererar riktigt bra med den kombon, kul att se! Tycker själv det varit dåligt med tornfalk i år men kul att se någon ha turen med sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Martin. Ibland är det turen som lyser en i ansiktet...

      Radera