onsdag 31 maj 2023

1 - 0 till grävlingen !


Det plaskade rejält borta i viken. Bara grågäss med sina beskyddade gässlingar. Inget konstigt med det, tänkte jag medan jag klättrade över bron, över kanalen. Men, men. Kom inte plaskandet närmre ? Jo, något rörde sig genom höga gräset !


 




Plötsligt dyker ett ljust nylle upp. Och nu går det undan. Kameran lyckas inte låsa fokus. Plask, plask. Nu ser jag : En ung grävling. Mitt på dagen!? Och nu är den framme vid spången, närmre än MFD. Där hoppar den upp! Vad gör den engagerade fotografen då ? Såklart tar han ett par steg baklänges. Med ofrivilligt bad som resultat. Kravlar mig upp, hinner ta den enda rutan som blev skarp på rätt ställe. Går hem med ett leende. Våta boots till trots. En dag i naturfotografens liv.

3 kommentarer:

  1. Viket äventyr, aldrig tråkigt i naturen. Grattis till upplevelsen.

    SvaraRadera
  2. Grattis till kul upplevelse och ett bra foto. Hoppas du inte blev riktigt lika skitig :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket. Ja, en minnesvärd upplevelse var det allt.

    SvaraRadera