lördag 25 mars 2023

Eftermiddag med rackelhane (2)



Vi fotografer brukar ju skämta om att brännvidd kan man aldrig få för mycket av. När fågelfotografering gäller. Tja, det första jag gjorde var att byta ner mig till 300:at. 





Knappt ens detta hjälpte. Den goa fågeln bestämde sig tydligtvis att stalka just mig av alla närvarande. Den landade nästan på mina boots. Vilken härlig känsla !





Så det blev att backa in i skogen. Men vem är jag att klaga...?









 


Det måste ha tagits 10000-tals bilder under den halvtimmen jag var med. Och vad annars kan man göra när den udda fågeln poserar så fint? Väl medveten om sin egen maffighet ställde sig fågeln i den mest befallande pose övertecknad någonsin sett.





Så här faller ju också ut bra. Hatten av för en förtjusande fågel !

1 kommentar:

  1. Så flotte bilder da Klas!Du er riktig en heldig kar som fikk fotografere denne vakre fuglen på slik kort avstand.Meg?Hih hih ja det var en laang post sist Hva faen gikk det av meg heh heh ;)Så skulle jeg bytte til Google Chrome fra Internet Explorer du ,for ett trøbbel!!!Kom meg ikke inn på bloggen .G mail , meg her og der..Får det ikke til ,så jeg må gå tilbake til den gamle nettleseren som er sååå treg.Her er alt bra.Jobber som før mye, mye!!Aldrig hemme!Går av til høsten Orker ikke mer .Blir før tids pensjonist jeg og.Bruke tid på å kose meg mer!Tiden går!
    Håper du og dine får en riktig så fin paaske!Klem Anita Psss!Jeg skal se"Hendelser ved vann "med Rolf Lassgård, Pernilla August, Asta Kamma August, Magnus Krepper, Liv Mjönes, Cecilia Nilsson, Magnus Roosman, Alma Pöysti og Alba August. skrevet av Kerstin Ekman!Uhyre spennende påskekrimXXXX

    SvaraRadera