fredag 4 februari 2022

Vintrigt



Koltrastarna är överförtjusta. Till slut föll polletten ner och jag har äntligen börjat utfodra dem. Så numer pryds trädgården med halvdussinet exponenter av denna Sveriges nationalfågel.




En jorduggla! Åtminstone för den skarpsynte... 





Kallt, så kallt...






Det var ett nöje att se havsörnsparet med sin respektive närvaro uppvakta varandra. Inte alls så att den ene fick en fisk av den andre. Nä. Tätt, tätt tillsammans så länge jag stannade kvar. Sånt kan räcka långt.

Fasanerna kutade först åt alla håll. Sen strålade de samman i nära nog heraldisk position.
 

2 kommentarer:

  1. Wow!!Så flotte bilder igjen Klas!Den trosten er søt :))))Må jo spørre om det er parringstid for de Fasanerne--Der var du jo heldig!To i ett bilde!
    Ja jo jeg har vært syk en uke med hah hah forkjølelsesvirus Fader er blitt testet i alle kanter og bauer trodde nesten de skulle bore hull inn hjernen min med disse covid pinnene.Var en tur ute for å filme i dag..Har lært meg at å filme gir mindre lyd klikk klikk (skremmer fuglene)og får det bra til ja med Nikon 7500 og Tamron zoom ..Men akk ja hadde glemt minnekorte!!Uff kan jeg ha blitt så glemsk!
    Jaja snøen laver ned og det blir ny tur til svanevannet i morgen..Tyvårr det går utover brødmat budskjettet mitt ;)Vi snakkes og takk for fin opplevelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack för ditt fina inlägg. Uppskattas mycket.
      Det där med glömt minneskort tycks vara smittsam sjukdom. Hänt mig två gånger senaste åren. Kanske behövs uppgradering av det humana minneskortet?
      Hälsningar,
      Klas

      Radera