onsdag 26 augusti 2020

Inte utan förtjänst

 



Min trädgård har invaderats av mullvad. Deras flitiga arbete syns också överallt. Denna sommar har jag ansträngt mig för att laga vinterns hål i gräsmattan, sått nytt och vattnat och vattnat igen. Bara för att se ansträngningarna försvinna av den grävande banditen som gärna verkar attackera de gamla högarna på nytt. Helt hopplös situation.

Men se. Titta noga. Hämnd har utkrävts. Inte på mitt odjur där hemma. Men i alla fall.





Gladan fick den lille f-n!


2 kommentarer:

  1. Neiiii..Nu måtte jeg le!!Jeg måtte google hva .mullvad er!Men de er jo så søte!!

    Men du..litt av en jobb det der tro jeg!Du blir ikke kvitt dem!

    Da kom den flotte fuglen og tok en..Ja det var litt av en hevn!

    Men duu..du må jo bo langt på landet som har dette i din trädgård!

    Heftigt!

    Anita

    SvaraRadera
  2. Ja där fick den! Ja, kanske inte den rätte men väl hans kusin eller annan släkting. Dom må vara söta, en del fyrbenta marodörer, men att ha dom i sin trädgård är inte lika kul... Vi hade någon objuden gäst för något år sen som grävde stora hål och hämtade fallfrukt men jag fick tipset att lägga ner vattenslangen i hålet... Inte så snällt kanske men den försvann och har inte kommit åter. Hur som helst så fick du till riktigt coola bilder!

    SvaraRadera