fredag 12 juni 2020

Rapport från dagis





Dags för de första fågelungarna att presentera sig. Jag följde denna men det fanns fler ute på äventyr. Förälder alltid i närhet och kallade då och då på de små som annars lätt försvinner i uppväxt gräs. Det var sen kväll och ljus därefter.






Redan börjar den massera vingarna...





...annars är det gående som gäller för att utforska terrängen. Söta är de onekligen, tofsvipebarnen. Hoppas nu bara att de klarar av att bli vuxna. Orädda och kavata är de även det. Befann mig mindre än 10 meter bort och ändå marscherade den rakt emot. Kanske inte bästa strategin för överlevnad även om Deerhunter aldrig i detta livet skulle skada en fågelunge eller något annat djur heller, för den delen. Om detta vet så klart ingen unge.

3 kommentarer:

  1. Søte barn!Det er en glede og se naturen utfolde seg nu!

    Jeg har ett rede i mitt luftanlegg,,hih hih hih håperikke det kommer fuglelopper.

    Ja det er godt å høre du ikke vil gjøre noen fortred

    Ha en superfin helg med tropiske netter Klas :)

    Anita

    SvaraRadera
  2. OOOOO! sötchock!!! Jag fick betrakta en kråkunge i trädgården :-)
    Fågeln hamnade fel och det var ingen sötnos, men jag gillar kråkor.
    Druckit lite i dammen och hopade klumpigt på stenarna, men var inte så villig att fastna på bild.
    Härliga bilder som vanlig :-)

    SvaraRadera
  3. Men Åh vilka små gullungar! Har aldrig sett dom i verkligheten. Vilken ljuvlig skildring av dom små liven :)

    SvaraRadera