måndag 1 april 2019

Doppingar (2)






Kanske i en del öron låter märkligt. Men innan  dessa exponeringsögonblick hade jag aldrig  fotograferat gråhakedopping. Och då - följaktligen - inte ens sett dem tidigare.






Denna eftermiddag var jag i trevligt sällskap och tillsammans utforskade vi den lilla sjön.
Efter bara en kort stund får vi påhälsning av motiven ovan. Tyvärr var inte ljuset det mest smickrande för dessa eleganta fåglar. Men det kommer fler tillfällen. För de var rätt nyfikna och verkade inte ha så mycket mot mänsklig närvaro.

1 kommentar:

  1. Fina bilder på doppingarna . Min erfarenhet av gråhakedoppingen är att den alltid är långt borta . Har fotograferat den alla år men alltid en liten prick . Kanske kan jag komma lite närmar på den nu med med mitt nya objektiv !

    SvaraRadera