torsdag 6 december 2018

Vid kyrkan mitt i byn




Kan en svan som hamnat mitt inne i samhället komma för egen maskin därifrån?
Jag menar den behöver ju lång startsträcka? Väljer den en (trafikerad) väg att starta ifrån uppstår ju genast säkerhetsproblem. Dito om den går på samma vägar.

Jag reagerade direkt på fågelns belägenhet när jag körde igenom byn på väg hem. Tänkte den kan ju alltid fotograferas. På långt avstånd så hela fågeln kommer med. Gick inte hur mycket jag backade. Till slut satte kyrkomuren stopp för såna funderingar.
En ungsvan.
Föraren i den röda bilen körde fram, vevade ner rutan och berättade att hon kontaktat Fågelskydd Spillepengen som skulle hämta fågeln nästa dag.

Här en som hoppas att allt gick bra. Måste vara rätt traumatiskt komma bort från flocken på det viset.

1 kommentar:

  1. Stakkers liten!Håper den finner flokken sin !

    Fint bilde:)

    SvaraRadera