söndag 22 januari 2017

Skogens lilla skatt (3)






Idag roade jag mig med småfågelfotografering, närmare bestämt på skogsfåglar. Vid en av universitetets matare - japp, detta med fågelmatning är även seriös forskning - påträffade jag de flesta av landsändens vinterskogsfåglar. I detta inlägg nöjer jag mig med tofsmesen.










- Hallå, tänker bara posera i denna ställning en sekund till. Så skjut!!







-Hemskt vad du är trög, fotografen. Tur för dig jag inte har fingrar till v-tecknet bakom huvudet! Eller lust med annat bildsabb.








-Nå, det gick ju rätt bra till slut, får duga. Inbilla dig bara inte att jag sitter så här fint nästa gång, begriper du, va!?


Nä, inte ofta dessa speedkulor sitter kvar så snällt på grenen. Jag är tacksam. Hoppas det framgår att mesen vinkar åt er! Eller försökte den vifta bort mig?  Bara Skogen vet...

1 kommentar:

  1. Hahaha vilka roliga bilder du fick av den lilla filuren.
    Så påpassligt, inte ofta man ser sen så stridlysten.
    Undrar om hen har ont i benet eller om den bara sitter å värmer sin lilla fot ???

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera