torsdag 11 augusti 2016

Eftermiddag i guld







Sån tur man kan ha. Råkade bara köra förbi ängarna för att finna skördefesten redan startat. Traktorerna körde just då runt tornet, med alla fåglar i eftersläp. Tvärnit och blixtsnabbt ut ur bil, upp i torn. Där var redan fullt med olycksbröder, d v s dedikerade naturfotografer. Detta inträffade för två veckor sen.

Skön eftermiddagssol strålade över nyhuggen äng. Bra för fåglarna som lättare upptäckte sina bytesdjur och än bättre för oss med kameror. Förstnämnda bestod av de vanliga misstänkta : Främst glador, stork och en eller annan ormvråk. Så ser det ut hemma hos mig. Nä, jag klagar inte...

2 kommentarer:

  1. Hej :-)
    Älskar din nya huvudbild! Underbar Stork, för den smälter jag bara för att den påminner mig mina älskade trakter från barndomen.... Dina bilder berör alltid, ger glädje och inspirerar... Måste scrolla lite hos Dig... det var läääänge sen.
    Ha det så underbart
    Halina

    SvaraRadera
  2. Bara en stork? ;-) Härligt uppställ!

    Steffe

    SvaraRadera