lördag 2 juli 2016

Utmanaren (eller stor vs liten)





Är mycket nöjd med denna bild. Tittar du noga efter hoppas jag du förstår.

Hade ingen aning om den lille krabatens närvaro under fotograferingen. Tog en hel serie och på varje ruta kommer den lite högre upp på kanten och når till slut positionen ovan.

Även en bild som man dessa dagar undrar om den ö h t ska publiceras. Det är ju så lätt, så lätt att fotoshoppa dit den lilla insekten i efterhand. Tvivlar inte ett ögonblick på att själv ha betraktat så fabricerade fotografier. Flera gånger, säkert. Så värdet av genrebilder av den här typen är blandat, minst sagt.
Men nu är det så här på denna blogg. Enstaka olycksalig gren eller liknande må bortretuscheras om jag anser det nödvändigt för resultatet.. Men ingenting, aldrig någonsin, sätts dit. Det kan ni lita på.

2 kommentarer:

  1. Förstod inte först men sen klickade jag upp...häftigt! Å jag litar på dig! ;-) Apsolut!

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Ja du Klas, i ditt fall finns det inga tvivel...inte heller hos mig (finns inte på kartan) men tyvärr så är det väl alltför frekvent med lite kosmetika åt ena eller andra hållet??
    Men DU...låt dem hålla på, de blir alltid avslöjade, förr eller senare.
    Det sanna är alltid sant...i alla fall i min värld:)

    SvaraRadera