lördag 23 april 2016

Vackra, ja. Men behöver hjälp ibland





Fasaner som vi ofta träffar på dem. Intill vägkanten, ofta vid landsväg där hastigheten är uppdriven. Vilket inte verkar bekymra ett endaste dugg. Men vi bilister/mc-åkare/mopedister mfl - ja kanske t o m cyklister numera - har all anledning att se upp.







Två fasaner har jag på min trafikdödslista. Båda två valde att försöka ramma min Mercedes som - likt det brukar anges - färdades i hög fart. Rakt framifrån och luftburna är t o m dessa stora fåglar omöjliga att upptäcka. Innan det smäller. En frontlykta totaldemolerades och en endaste fjäder glödde av hettan djupt inne i lykthuset. Det var allt som återstod. Det andra självmordet kostade en krossad ribba på kylargrillen.
Nå, det var länge sen och jag försöker ha bättre koll idag. Vill inte utöka den där listan alls.

1 kommentar:

  1. Det kallar jag en riktig Stjärnsmäll...
    Synd på de vackra, men stjärnan klarade sig förstås:)

    SvaraRadera