fredag 12 februari 2016

Bilder med förhinder



Fågeln undantaget : Dessa fotografier är kanske inte de vackraste. Jag tänker på de artefakter som uppstått i bakgrunden. Raka streck, ibland dubbla konturer. S k nervös bokeh. Skärpan tar även den stryk.








Ville bara tala om att jag är medveten om problemen som uppstår då jag fotograferar genom fönsterglas. Men kanske ett överkomligt pris för att få till nära bilder från matningen ö h t.

Ingen skugga över fasanhönan som alltid gör sitt bästa....

4 kommentarer:

  1. Har skrivit det förr, men du är en så otroligt fantastisk skicklig naturfotograf.Njuter av alla dina naturbilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Hej och tack för berömmet. Alltid kul med positiv kritik. Speciellt från en annan fotograf.

      / Klas

      Radera
  2. - Halloj i söder.
    Nervös bokeh var ett nytt uttryck....
    Men jag njuter ändock av dina fågelbilder.
    Jag tittar in varje dag, men det blir långt
    mellan kommentarerna.
    - Ha en fin avslutning på veckan !
    Hälsar "Henning" och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera