torsdag 26 november 2015

Fjällvråk!



Idag dimma & sol på samma gång, riktigt häftigt.
Just hemkommen från födelsedagsfirandet. Frugan hälsar och tackar för fina kommentarer!
Så tillbaka till arkivet och fjällvråken-som-satte-sig-på-stolpe-mitt-framför-ögonen-på-mig.
Så var det ; körde fram mot bron, fågeln satt på räcket och flydde till stolpen sexti meter bort och var sen hur snäll som helst.





En gnutta sol bländade fågeln, blänkte till i ögat. Kanske den tyckte jag var mest irriterande, kanske inte. Det blåste kraftigt och mitt motiv kämpade för att hålla sig kvar. Det finns - som väl är -gott om klor att borra sig fast med...

2 kommentarer:

  1. - Halloj i söder.
    - Snygg bild där på stolpen. Och som du skriver
    så gör det där blänket i ögat så mycket för slutresultatet.
    Även om jag är sent ute får du hälsa och gratulera den
    lagvigda damen.
    - Ha en fin avslutning på veckan !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera