fredag 26 juni 2015

När jag överlistade rådjuret



Kväll på hygget. Direkt jag stiger ur bilen ser jag rörelser. Ett djur hukar sig bakom buskar & sly, tittar emellanåt fram. Jag-fotografen skyndar fram längs vägen, försöker kalkylera var någonstans bästa chansen till fritt skottfält kan finnas.





Ett litet dike korsar området. Här råder bättre sikt. Ställer upp och in grejorna och därefter vidtar väntespelet.
Snart nog dyker djuret upp på radarn, en råget. Tittar efter mig i alla riktningar och medan den för en sekund stilla vädrade passade jag på att ta några bilder. 

4 kommentarer:

  1. Härlig bild med fint ljus på geten. Kul när man lyckas överlista dem... :o)

    /Erik

    SvaraRadera
  2. Lyckat möte med ett rådjur som du fångat i ett underbart ljus. Önskar att det var jag som fick mötet.

    SvaraRadera
  3. Fint ljus fick du på djuret ,trevlig fortsättning på helgen

    SvaraRadera
  4. En mycket lyckad bild med mycken känsla !

    SvaraRadera