tisdag 20 januari 2015

Ögonblicksbild fågelmatning




På långa tider kan jag använda mig av ISO 1000-4000. Man kan knappast tala om strålande ljus i min trädgård denna vinter - heller.







Har på senare tid märkt att talgbollarna i en av automaterna haft väldigt kort halveringstid. Fyller på 6-7 bollar, nästa dag kan antalet vara nere i två. En dag kom jag på ett gäng råkor som försåg sig. Igår var det alltså dags för nästa udda inslag, den större hackspetten. Med tydlig njutning gör den tabberas på istret medan en upprörd, ja av ilska nästan sprickfärdig pilfink gör vad den kan för att förhindra detsamma.
Jo. Såklart jag fyllde på. Inga av mina fåglar tillåts vistas på tomten utan ha tagit del av det dukade vinterbordet.

2 kommentarer:

  1. haha härlig bild! man riktigt ser hur arg pilfinken är :) Mycket fina bilder på annars också I din blog som vanlig, gillade dom underbara bilderna på simmande vildsvin.

    Ha de gött

    SvaraRadera
  2. Fint besök! Här är det väldigt sällan som hackspetten hälsar på, men det händer ibland :)

    SvaraRadera