torsdag 29 januari 2015

Goa ormvråken (1)



Idag nollade jag helt och hållet. Inte ett enda fototillfälle gavs. Igår visade samma bedrövliga tillstånd upp sig. Nej, det var fel. På absolut sista tänkbara stället blev det istället jackpot.
Det handlar om ormvråk - mitt - i - byn. Nära landsvägen. På en gren ser jag följande :







Detta är den helt obeskurna varianten. Fågeln sitter så nära att bildvinkeln inte räcker till. Hade varit bättre med lite mer distans mellan oss. Men tveklöst tar jag ett sånt här tillfälle varje dag om och när det bjuds. Jag funderar lite om det måhända är samma ormvråk jag fotograferade på samma plats förra året? Som häroch här, t. ex.






Här minimalt beskuren sitter den kvar åtminstone halvminuten, låter mig ta 111 rutor. Tackar ödmjukast för det och hoppas vi ses fler gånger i vinter.

3 kommentarer:

  1. Du har en fantastisk förmåga att trollbinda dina fåglar. För alla oss andra som inte lyckas flyger de iväg innan kameran hunnit upp. Jag är nog lite avundsjuk på dig.

    SvaraRadera
  2. Otroligt att du kom så nära!! Så vackra de är! :D

    SvaraRadera
  3. Ja det kan være det er den samme Ormvåken..Fine bilder uansett.Du er bare heldig som får bilder av dem:))

    SvaraRadera