måndag 8 september 2014

Sjätte dagen



Det blir många timmar bakom kamerasökaren när man vill få bilder på kungsfiskare. Jag har redan berättat om mitt alternativa - och mycket bekväma - upplägg i tidigare inlägg. När det riktigt bränner till inträffar det såklart aldrig under kontrollerade förhållanden. Så inför denna gång vandrade jag istället längs ån, ser fågeln flyga in i vegetationen.






Uppskattningsvis 45 metrar skiljer oss åt. Jag kan med ögonen enbart knappast urskilja fågeln bland grenverket, ser bara en blå yta blänka till då och då. Men jag kan väl höra de små plasken när den fiskar. Tre försök räknar jag till, sen blir det tyst. Jag fotar och fotar. Hemma vid datorn ser jag att fiskelyckan varit god och att fågeln låter sig väl smaka.
En lite annorlunda bild, i alla fall för att vara från mig. Utrustningsmässigt imponeras jag storligen över hur många hyfsat skarpa bilder som kom ut, täta grenverket till trots. Den här är jag mycket nöjd med.

6 kommentarer:

  1. - Halloj i söder.
    - Jäkligt bra Klas. Grattis !
    - Ha en fortsatt fin vecka !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  2. Den får du ju nog vara jättenöjd med ,ibland klickar det på rätta stället ,ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Beundrar din tålamod :)
    Härlig fågel som gör sig fint på bild.
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  4. Klart du skall vara nöjd med den! Riktigt nöjd! Skarp och fin, bra pose, och en fisk i näbben. Är man inte nöjd med det har man för stora krav :)

    SvaraRadera
  5. Det har du all anledning att vara. Grattis till upplevelse och bilder !!

    SvaraRadera
  6. Så snyggt!! Otroligt att det finns såna exotiska fåglar i Sverige! :))

    SvaraRadera