tisdag 12 augusti 2014

Från grå till blå










Detta, gott folk, är bilder på en och samme ärtsångare. När jag såg bilderna skickades de till expertisen för granskning. Saken var den att bilder i boken anger det blå vi ser på huvudet till grått. Och det blå är faktiskt det mina ögon registrerade genom sökaren. Så kanske en smula lokal färgvariation här. (OK. Får erkänna att jag inte alls gissade på ärtsångare, så nu fick vi det undanstökat...)






Det var bären som lockade. De där i svart skepnad, nedre bild. Hade hoppats att fågeln efter måltiden kanske skulle komma tillbaka, men tyvärr syntes den inte mer till.





Jag tycker att det blåvita förvandlar en rätt anonym fågel till vacker. Omgivningens färger hjälper. Har hittills aldrig lyckats få så pass många bilder på ärtsångare, så hatten av för det! Även om denne individ verkar tveka något inför modelljobbet på just detta foto.

3 kommentarer:

  1. Det där är ju den perfekta fågelbilden färgmässigt .Har inte sett den hos oss ,Nette

    SvaraRadera
  2. Vilken charmig liten pippi! Fina bilder. Har själv bara fotat i ett par år. Testar att fota allt möjligt.I våras började jag prova att fota lite street men är också lite för feg. Jobbar dock på det. Hälsningar annelie

    SvaraRadera
  3. Grattis till bilderna på den fina fågeln! Bilderna är helt suveräna.
    /SA

    SvaraRadera