lördag 19 juli 2014

Om kvarglömt




Sticker emellan med nytagen bild. Efter ängarna slagits samlas bl a storkar i skaror för att kalasa på vad som kommit upp i dagens ljus.
När bilden just var tagen kommer en dansk fram mot mig, med ett smula förläget leende. Kanske du glömt kvar den fina tubkikaren på stativ i andra tornet?
Nä, inte jag.
Fina grejor, Zeisstub på Gitzo stativ. Minst 15 tkr värde. Hur kan man glömma bort så dyr och fin utrustning? Men där stod kikaren, ensam på vakt i det begränsade utrymme som utgör lilla tornets enda plattform. Inte ens jag själv har någonsin glömt bort min kamerautrustning. OK, någon gång har jag kommit fram till målområdet och minneskortet suttit kvar i datorn hemma. Och, erinrar jag mig nu, en enda gång släpade jag med två kamerautrustningar, stativ och gömsle och monterar upp allt. Bara för att finna att fästplattan inte kommit med. Har ni suttit i ett trångt gömsle och försökt hantera två l å n g a fotoutrustningar utan stöd någon gång? Uhm, tänkte väl det.
Dansken skulle lägga ut info om sitt fynd på Birdcall. Nästa dag var utrustningen borta. Förhoppningsvis hos dess rätte ägare. 

1 kommentar:

  1. hahah det var ikke rart den utrustningen ble borte etter en hadde lagt den ut på Birdcall!Jaha.Håper som deg att den beste mann kvinne eller rettmessige eier fikk den :)Flott bilde av den storken!Dere har mangen forsgjellige arter der i Sverige!Heldige!Akuratt nu her i Bergen er det så varmt at man må bare være ute i båt ellerlangs kysten..spise noen reker,drikke noe kaldt(for dem som tåler det)og ta livet mer ro.Tilogmed fuglene er helt avslappet!Ha det fint Deerhunter! :)

    SvaraRadera