lördag 12 april 2014

Istället för skäggmes




Så var man tillbaka efter ett par dagars fotograferande runt Tåkern. Fredag eftermiddag var ljuvlig, nästan paradisisk i den orörda miljön intill sjöns sydsida. Meningen med utflykten var ju att fästa skäggmesarna på minneskortet. Tji, fick jag. De hördes och en eller annan flög upp och iväg. Men inte ett enda fototillfälle räknades in. Desto mer av andra fåglar kunde fotograferas, bl a kärrhök och havsörn. Jag tror faktiskt inte jag någonsin tidigare sett så många kärrhökar på så kort tid, verkligen trevligt. Nå, istället för skäggmes får ni hålla till godo med dess kusin stjärt-. Bilderna togs i Fågelriket för några veckor sedan.






I gullighetsfaktor synnerligen svårslagna, dessa.






2 kommentarer:

  1. Håller med om gullighetsfaktorn .Trevlig lördagkväll ,nette

    SvaraRadera
  2. Det är ju en fantastisk liten fågel. Inte en dålig ersättare, tycker jag. Har själv bara lyckas få en på bild vid ett enda tillfälle. Då hade jag dessutom en vidvinkel på så den lilla stjärtmesen fyller inte upp mycket av bilden.
    Jag tycker särskilt om den första bilden, med alla grenarna och det snygga ljuset som faller på fågeln.

    Allt gott!
    /Marie

    SvaraRadera